Brief Gemeente route sloopafval
Ter informatie aan de bewoners van de straat het Kerkehout bij deze de brief van de Gemeente over de keuze van deze route en het tijdelijke parkeerverbod:
–
Datum | donderdag 21 februari 2019 | Datum verzending | 22 februari 2019 |
Uw kenmerk | Behandelaar | Hans Son, van | |
Ons zaaknummer | Z/19/029532/ | Bijlage | 0 |
Onderwerp | Overlast door slooproute |
Geachte heer,
mevrouw,
Er zijn door u of uw buren van Het Kerkehout vragen gesteld over de route die is gekozen voor het afvoeren van sloopmateriaal vanaf het staatbosbeheercomplex langs de Veenwatering in de polder. Helaas ondervindt u daarvan overlast. In deze brief informeren wij u over de aanleiding voor het parkeerverbod, de gekozen route en de communicatie met de buurt.
Aanleiding voor het parkeerverbod en
route
Het tijdelijk parkeerverbod is aangevraagd om het vrachtverkeer als gevolg van
de sloop van het Staatsbosbeheercomplex op een veilige manier door Het Kerkehout
te laten rijden en schade aan geparkeerde auto’s te voorkomen. Hierbij zijn
door de aanvrager verschillende routes bekeken. Door de breedte van de weg en
met name de aanwezigheid van haakse bochten, is de reguliere route via de
Raaphorstlaan niet bruikbaar gebleken en moest worden uitgeweken naar Het
Kerkehout als afvoerroute.
Door de gemeente is toestemming verleend om voor een
aantal parkeerplaatsen een tijdelijk parkeerverbod in te stellen, zodat
machines konden worden aangevoerd en sloopmateriaal kan worden afgevoerd. Het
betreft een parkeerverbod voor doordeweekse dagen overdag, zodat ‘s avonds en
in het weekend gewoon geparkeerd kan worden. Inmiddels zijn de borden ook al
verduidelijkt doordat de tijden dat u geen gebruik kunt maken van deze parkeerplaatsen
zijn aangegeven.
Communicatie met de buurt
In de voorwaarden bij de toestemming voor het tijdelijke parkeerverbod is
opgenomen dat de initiatiefnemer zorgt voor een goede communicatie met de
bewoners en het op tijd aangeven van het tijdelijke verbod. Zij hebben ook de
planning in handen en kunnen u daarom het beste informeren. Het
communicatietraject is niet zorgvuldig genoeg uitgevoerd door de aannemer. De
gemeente heeft de aannemer hierover aangesproken.
Een goede alternatieve andere route is helaas niet voor
handen. U ondervindt dus nog enige tijd overlast, maar bij de aannemer is er op
aangedrongen dat de overlast tot een minimum wordt beperkt. Als de sloopkraan
is afgevoerd, eindigt de overlast. Dat staat nu gepland in week 11 (uiterlijk
15 maart). Dit is dus langer dan eerder aan u is verteld.
Tot slot
Het college betreurt de gang van zaken en leert van deze casus. Wethouder
Caroline Klaver-Bouman is vanzelfsprekend bereid om aanwezig te zijn bij een
bijeenkomst van de buurtvereniging, mocht dat op prijs stellen. Dit is ook al
door de gemeentelijke wijkmanager met de buurtvereniging besproken. Mocht u
hier behoefte aan hebben, dan kunt u dat aan de buurtvereniging laten weten.
Met vriendelijke groet,
Dhr. J.G.M.M. van Son
Teamleider Ruimtelijke Advisering
Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling